Przedmiot działalności i kompetencje
Szkoła realizuje cele i zadania wynikające z przepisów prawa oraz uwzględniające program wychowawczo-profilaktyczny szkoły dostosowany do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska, o których mowa w odrębnych przepisach.
Cele i zadania Szkoły są zgodne z normami zawartymi w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, Ustawie i przepisach wydanych na jej podstawie, Konwencji o prawach dziecka oraz innych powszechnie obowiązujących aktach prawa.
Celem Szkoły jest w szczególności:
- umożliwienie zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły;
- kształtowanie środowiska wychowawczego sprzyjającego realizowaniu celów i zasad określonych w ustawie o systemie oświaty, stosownie do warunków szkoły i wieku uczniów;
- upowszechnianie wiedzy na temat dziedzictwa kulturowego w regionie, w Polsce i Europie;
- upowszechnianie wiedzy ekologicznej oraz kształtowanie właściwej postawy wobec problemów ekologii;
- stwarzanie warunków do kształtowania zachowań sprzyjających zdrowiu i bezpieczeństwu uczniów;
- sprawowanie opieki nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości szkoły,
- umożliwianie uczniom rozwoju ich talentów i zainteresowań poznawczych, artystycznych i sportowych;
- wspomaganie rozwoju ucznia i wprowadzanie go w życie społeczne;
- rozwijanie aktywności i wrażliwości uczniów poprzez pracę w wolontariacie;
- upowszechnianie zasady tolerancji, wolności sumienia i poczucia sprawiedliwości;
- zapewnianie wszechstronnej pomocy uczniom mającym trudności w nauce.
Cele te wymienione społeczność Szkoły osiąga poprzez realizację innowacyjnego i nowatorskiego procesu nauczania i uczenia się, który określają:
- szkolny zestaw programów nauczania, który uwzględnia wymiar wychowawczy i obejmuje całą działalność Szkoły z punktu widzenia dydaktycznego;
- program wychowawczo-profilaktyczny, który opisuje w sposób całościowy treści o charakterze wychowawczym oraz działania o charakterze profilaktycznym kierowane do uczniów, nauczycieli i rodzic
Do zadań Szkoły umożliwiających osiąganie celów należą w szczególności:
- kształcenie zgodnie z założeniami podstaw programowych przewidzianych dla szkoły podstawowej;
- organizacja zajęć lekcyjnych w ramach poszczególnych zajęć edukacyjnych;
- oddziaływanie wychowawcze skierowane na takie priorytety jak współdziałanie w grupie, świadome dążenie do zaplanowanego celu oraz przestrzeganie zasad kultury życia codziennego;
- prowadzenie klubów, kół zainteresowań i kół przedmiotowych, zajęć wyrównawczych i innych wspierających harmonijny rozwój każdego ucznia;
- prowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dla uczniów z określonymi dysfunkcjami w oparciu o opinie lub orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej;
- prowadzenie lekcji religii i etyki w szkole;
- działalność świetlicy i biblioteki szkolnej;
- pracę pedagoga i psychologa szkolnego, wspomaganą badaniami i zaleceniami poradni psychologiczno-pedagogicznej;
- współpracę z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, z ośrodkami pomocy społecznej, sądem rodzinnym i policją na zasadach określonych przez zainteresowane instytucje;
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 30-03-2021 - Edycja treści
- 10-05-2019 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 103